Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Regulace polohy míčku pomocí proudění vzduchu s využitím PLC
Hubálek, Michal ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou výukového modelu vzduchové levitace a jeho následnou regulací. V teoretické části je uveden popis a princip programovatelného automatu firmy B&R Automation. V další části jsou popsány způsoby měření vzdálenosti. Hlavní částí práce byla konstrukce celé mechanické části. Dále pak návrh komunikační jednotky, elektroniky a kabeláže pro propojení modelu s programovatelným automatem. Finálním výstupem je funkční model vzduchové levitace a stručný návod pro výuku předmětu.
Návrh a realizace výukového modelu Závaží na pružině
Mikulenka, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením výukového modelu závaží na pružině. Konstrukce modelu zahrnuje senzor a akční člen pro buzení systému. Vytvořená měřící karta umožňuje ovládání modelu. Parametry simulačního modelu byly stanoveny na základě naměřených dat. Práce obsahuje demonstrační úlohy pro výuku. Práce poskytuje komplexní přístup k modelu "Závaží na pružině"
Návrh a realizace pneumatického výukového modelu
Javorek, David ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Najman, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením výukového pneumatického modelu a následně jeho simulaci. V rešeršní části jsou popsány možnosti a druhy řízení pneumatických aktuátorů. Dále je zde objasněno jejich modelování v Simulinku pomocí bloků Simscape. V praktické části práce je uveden postup vytváření výukového modelu, jak je řešeno jejich ovládání a sběr dat ze senzorů. V závěru je objasněno namodelování simulace.
Školní pomůcky pro výuku fyziky a chemie vytvořené FFF 3D tiskem
PÍŠA, Adam
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření sady pokusů do výuky fyziky a chemie s použitím pomůcek vytvořených pomocí 3D tisku. Každý pokus je navržen na základě rámcově vzdělávacího plánu pro základní nebo střední školu. Nejprve jsou vytvořeny pokusy používající již existující pomůcky, dále následuje pokus s modifikovanou pomůckou a největší část práce se zaměřuje na pokusy s nově vytvořenými pomůckami. Každý pokus je popsán a okomentován včetně obrazové dokumentace a současně je model sdílen přes online rozhraní Printables. Celkově jsou v této práci tři již existující, jedna zmodifikovaná a osm vlastních pomůcek . Všechny pomůcky byly autorem ověřeny ve vlastní výuce a představeny ostatním vyučujícím relevantních předmětů. Na základě ověření lze tvrdit, že největším přínosem je jednoduchá modifikovatelnost a nízká cena.
Porovnání atraktivity výukových modelů a reálných zoologických preparátů pro žáky gymnázíí
Šibravová, Jitka ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá preferencemi žáků gymnázií pro různé typy výukových objektů ve výuce zoologie. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou pro žáky atraktivnější výukové modely nebo reálné zoologické preparáty a jestli jejich preference souvisí s jejich citlivostí k potenciálně fobickým podnětům, reálností vzhledu daného objektu či zda se preference liší mezi pohlavími. Mezi porovnávané položky byli zařazeni jak celí živočichové, tak i jejich jednotlivé orgány. Výzkum byl realizován na vybraných gymnáziích v Praze a v Jablonci nad Nisou za pomoci dotazníku a preferenčního testu. Účastnili se ho žáci vyššího gymnázia a jejich učitelé biologie. Reálnost provedení jednotlivých objektů posuzovali odborníci z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy s využitím škálového dotazníku. Výsledky práce ukázaly, že žáci hodnotili reálné zoologické preparáty jako atraktivnější než výukové modely nezávisle na tom, zda se jedná o preparáty celých jedinců nebo preparáty anatomické. Vliv pohlaví na celkové preference nebyl prokázán, chlapci ovšem měli tendence hodnotit obecně nepopulární organismy pozitivněji než dívky. Ani vliv citlivosti k potenciálně fobickým podnětům, zájmu o objekty živočišného původu nebo volby vysokoškolského studia na hodnocení žáků nebyl prokázán. Preference reálných...
Regulace polohy míčku pomocí proudění vzduchu s využitím PLC
Hubálek, Michal ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou výukového modelu vzduchové levitace a jeho následnou regulací. V teoretické části je uveden popis a princip programovatelného automatu firmy B&R Automation. V další části jsou popsány způsoby měření vzdálenosti. Hlavní částí práce byla konstrukce celé mechanické části. Dále pak návrh komunikační jednotky, elektroniky a kabeláže pro propojení modelu s programovatelným automatem. Finálním výstupem je funkční model vzduchové levitace a stručný návod pro výuku předmětu.
Fyzikální pomůcky vytvořené 3D tiskem
KLOFÁČ, Patrik
Cílem diplomové práce je vytipování, navrhnutí, vytvoření a ověření vlastních výukových modelů a pomůcek do výuky fyziky. Modely a pomůcky jsou vybírány podle rámcově vzdělávacího programu pro druhý stupeň základní školy. Již vytvořené modely jsou ověřeny a popsány, popřípadě zmodifikovány.
Porovnání atraktivity výukových modelů a reálných zoologických preparátů pro žáky gymnázíí
Šibravová, Jitka ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá preferencemi žáků gymnázií pro různé typy výukových objektů ve výuce zoologie. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou pro žáky atraktivnější výukové modely nebo reálné zoologické preparáty a jestli jejich preference souvisí s jejich citlivostí k potenciálně fobickým podnětům, reálností vzhledu daného objektu či zda se preference liší mezi pohlavími. Mezi porovnávané položky byli zařazeni jak celí živočichové, tak i jejich jednotlivé orgány. Výzkum byl realizován na vybraných gymnáziích v Praze a v Jablonci nad Nisou za pomoci dotazníku a preferenčního testu. Účastnili se ho žáci vyššího gymnázia a jejich učitelé biologie. Reálnost provedení jednotlivých objektů posuzovali odborníci z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy s využitím škálového dotazníku. Výsledky práce ukázaly, že žáci hodnotili reálné zoologické preparáty jako atraktivnější než výukové modely nezávisle na tom, zda se jedná o preparáty celých jedinců nebo preparáty anatomické. Vliv pohlaví na celkové preference nebyl prokázán, chlapci ovšem měli tendence hodnotit obecně nepopulární organismy pozitivněji než dívky. Ani vliv citlivosti k potenciálně fobickým podnětům, zájmu o objekty živočišného původu nebo volby vysokoškolského studia na hodnocení žáků nebyl prokázán. Preference reálných...
Role učitele základní školy v morální výchově dítěte
Polánková, Barbora ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato teoretická bakalářská práce se zaměřuje na roli učitele základní školy v morální výchově dítěte. Vymezuje důležité morální pojmy související s touto problematikou. Vysvětluje mechanismy procesu socializace a sociálního učení, jež jsou předpokladem morální výchovy. Popisuje také teorie vývoje morálního usuzování jedince a poukazuje na možnosti jejich užití v práci učitele. Konkrétní aspekty učitelské role v morální výchově dítěte tvoří samostatnou kapitolu. Pozornost je zde věnována především učiteli jako významnému výchovnému vzoru, jeho podstatným osobnostním charakteristikám a autoritě. V další části této kapitoly je vymezován pojem kázně a výchovy charakteru žáků. Poslední kapitola se zaměřuje na učitele a možnosti morální výchovy v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Využití 3D tisku při výrobě výukových modelů
ZAJÍC, Zdeněk
V úvodu bakalářské práce je stručně shrnuta historie 3D tisku, procesy 3D tisku a formáty modelů pro 3D tisk. V následující kapitole je uveden přehled nejpoužívanějších technologie 3D tiskáren, výhody a nevýhody 3D tisku a oblasti, kde lze 3D tisk využít. V praktické části je popsána tiskárna a software použitý při tisku výukových modelů, odkazy na internetové stránky, na kterých je možné nalézt velké množství kvalitních výukových modelů určených k tisku. Na závěr jsou uvedeny nejčastější problémy při 3D tisku a popis tisku výukových modelů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.